Icon van Grohe, prestigieus design
GROHE heeft de prestigieuze Red Dot: best of the best Design Award ontvangen voor de nieuwe GROHE Rainshower® Icon. Zo kreeg GROHE opnieuw internationale erkenning voor haar design.
Dit jaar won GROHE niet alleen vijf Red Dot Awards (voor Rainshower® Eco, Rainshower® Solo, Euphoria, Nova Cosmopolitan en Grohtherm 3000 Cosmopolitan) maar mocht zij ook de prestigieuze Red Dot best of the best award in ontvangst nemen voor de Rainshower® Icon.
De Rainshower® Icon hoofddouche is het tweede GROHE product dat deze prijs wint. Al eerder viel GROHE Ondus in de prijzen. “Deze award winnen is een fantastische erkenning van ons werk”, aldus Paul Flowers, Senior Vice President Design van GROHE AG. “Met de Rainshower® Icon hebben we een compleet nieuwe generatie hoofddouches geïntroduceerd die niet te vergelijken is met andere ontwerpen. De ringvormige hoofddouche zal veel jonge designers over de hele wereld inspireren. Een statement voor pure lifestyle en maximale kwaliteit.”
Een internationale jury bestaande uit design experts beoordeelde meer dan 11.000 producten van meer dan 60 landen aan diverse criteria. Enkele beslissende factoren waren het niveau van innovatie, het aantal functies en de ecologische aspecten. De Rainshower® Icon heeft bewezen beter te zijn dan de concurrentie.