Sterk beeldmateriaal heeft meerdere voordelen, bij het verkopen van een woning, badkamer of producten. Het zorgt namelijk voor een duidelijke impressie. Iets dat van onschatbaar belang is, bij het verkopen van producten waarbij in eerste instantie wordt gekeken naar de visuele aantrekkelijkheid.
Waarom is sterk beeldmateriaal belangrijk als marketingmiddel?
Er zijn een scala aan redenen waarom sterk beeldmateriaal helpt bij het verkopen van een badkamer. Waaronder: een duidelijk beeld schetsen van het eindresultaat, de aandacht van potentiële klanten trekken, details zichtbaar maken en om een bepaald gevoel op te roepen.
Waar moet sterk beeldmateriaal voor badkamers aan voldoen?
Om dit voor elkaar te krijgen, dien je ervoor te zorgen dat het beeldmateriaal aan onderstaande eisen voldoet. Deze tips kun je ook meenemen voor de verkoop van badkamerproducten.
- scherpe foto’s, van hoge kwaliteit
- zowel beeldmateriaal van het totaalbeeld, als close-ups van belangrijke details
- heldere beelden, die niet te donker en niet te licht zijn
- beeldmateriaal van de juiste grootte. Hoge kwaliteit voor drukwerk, en web-formaat voor online gebruik (om traag laden te voorkomen)
- beelden die zijn genomen vanuit de juiste hoek, zodat de badkamer goed tot zijn recht komt
- bewerk foto’s indien nodig, maar zorg ervoor dat de beelden realistisch overkomen
Hoe presenteer je foto’s en andere beelden op de juiste manier, met de hulp van HelloPrint?
Niet alleen de beelden zelf, maar ook de uiteindelijke presentatie is cruciaal. Vaak zijn er handige online hulpmiddelen. HelloPrint geeft aan dat veel klanten gebruikmaken van hun online kwaliteitscheck, om te controleren of foto’s scherp genoeg zijn.
Een ander hulpmiddel waar HelloPrint trots op is, is de integratie van Canva. Dit maakt het makkelijker om ook zonder een professionele achtergrond in design, gratis drukwerk te ontwerpen waarin de badkamer(s) echt tot hun recht komen.
Een goed voorbeeld voor het presenteren van badkamers, is het maken van goede foto’s, om deze vervolgens af te laten drukken in een magazine voor klanten. Het prettige van een magazine is dat je meerdere beelden kunt gebruiken, van groothoek foto’s tot sfeervolle close-ups. Een online drukker zorgt er vervolgens voor dat het afgedrukte beeldmateriaal van de juiste kwaliteit is.
Wat valt er allemaal onder beeldmateriaal?
Er valt veel meer onder beeldmateriaal dan enkel foto’s. Eigenlijk gaat het om alle grafische elementen die je voorbij ziet komen op de voorbeelden bij HelloPrint. Je kunt hierbij namelijk ook denken aan illustraties, plattegronden en zelfs video’s (voor online gebruik).
Wat als je geen goed beeldmateriaal hebt?
Als je niet over sterke beelden beschikt, kan dit klanten juist afschrikken in plaats van aantrekken. Foto’s die er wazig uit zien door de slechte kwaliteit en die geen goed beeld schetsen van het eindresultaat, kunnen ervoor zorgen dat een klant afhaakt.
Zelf sterke foto’s maken
Zorg bij het nemen van foto’s voor een goed apparaat, voldoende licht, de juiste hoek (laat je inspireren door deze voorbeelden) en een stabiele hand tijdens het maken van foto’s.
FAQ
Is sterk beeldmateriaal altijd professioneel gemaakt?
Nee, het is niet nodig om een professionele foto- of videograaf in te huren. Je kunt dit ook zelf doen, door je deze vaardigheid eigen te maken. Laat promotiemateriaal afdrukken in goede kwaliteit bij HelloPrint, zodat de afdrukken kleurecht zijn.
Hoe kan ik zelf professionele foto’s nemen van een badkamer?
Zorg ervoor dat je de juiste apparatuur gebruikt, er voldoende licht is en je de juiste hoek kiest voor het maken van badkamer fotos’s.